15 Mars

Heeeeej

 

Det var helt galet att hoppa ut fran ett flygplan fran fyra och en halv kilometer upp I luften!

 

Bussen hamtade oss vi klockan 8 pa morgonen, det var en timme och en kvart till stallet dar vi skulle hoppa.

Vi delades in I 5 grupper jag hamnade I den fjarde gruppen. Dom forsta tva grupper hoppade som inget hade hant. Men nar det var dags for tredje gruppen sa sa dom att vadret var for daligt sa alla hopp maste upphora tills det blir batter vader…

Till saken hor att jag skulle ha hoppat redan I Mandags men kunde inte gora det pga. Att det blaste for mycket, och nu nar man antligen var ute pa faltet sa ar det for mulet.. jag tankte att jag kan inte ha san otur..

Det gick nastan en timme innan nagot hande, sen sa dom att grupp tre kunde gora sig I ordning..


Medans grupp tre gor sig klar star jag ute vid flygplanen och tittar oroligt upp I himlen, jag vill verkligen inte att det ska bli installt idag igen..

Jag gar in och fragar: Om det skulle bli installt idag kan du boka mig sa jag far hoppa I morgon? Da far jag reda pa att det ar fullt till Fredag/Lordag eftersom dom inte har kunnat hoppa pa tre dagar.. och da har jag en tripp bokad tillbaka till Melbourne sa som dom sager har I Australien I’m fuckt!

 

Tredje gruppen glider I vag I flygplanet, och jag star kvar pa marken stralande glad och inte alls bitter som ni sakert forstar. Jag kommer ihag att tankegangarna gick ungefar sa har: Spelar ingen roll om jag dor.. bara jag far hoppa!!!

 

Jag gar och fragar kille som har makten nar det galler flygsakerheten, han sager bara att vi far vanta och se, vadret ar en sak vi tyvarr inte kan styra over! Och det uttalandet lat ju ganska vettigt och politiskt korekt sa jag gar in och satter mig I soffan och lyssnar pa lite musik!

Efter 10 minuter kommer en kille in och sager att grupp tre ar pa vag ner, vi gar ut och kollar pa nar en efter en landar pa marken…

 

Da ropar dom pa grupp fyra!!!!!

 

Vi springer in och borjar byta om, pa med remmar och skit och sen kommer instruktorena och sager hur vi ska gora, allt hander sa fort, det ar sjukt brattom pga. Vadret!

 

Vi kliver ombord pa planet, det finns inga stolar, det ar ett litet plan, man spanner fast sig I vaggen med ett balte sen satter man sig pa golvet.

Planet svanger runt pa starbanan (akern) det skumpar som fan allt skakar sen lamnar ljulen marken och da kanner man verkligen att det enda sattet att komma ut fran det har planet ar genom bakdorren och da kommer det var 4 och en halv kilometer till marken!

 

Det tar ungefar 10 minter att komma upp sa hogt, sa vi staller oss upp och tittar ut genom fonstret, det ar nu man fattar hur javla hogt det ar och att om nagot gar fel sa finns det inte en chans att man klarar sig!

 

Helt plotsligt borjar en gul lampa att blinka, dar ar det 3 minuter kvar, sen en bla 2 minuter sen en gron och da oppnas bakdorren, och allt man ser ar himel, moln och nagonstans langt dar nere ar marken!

 

Det blaser ganska kraftigt, jag star langt bak I flyget.. men att se dom andra hoppa ar ingen lek, ljudet som kommer nar dom slanger sig ut I luften gar inte att beskriva! Allt hander sa fort, snart ar det min tur, det anda man har I skallen ar okej… nu ska jag hoppa ut harifran och det ar bara att hoppas pa det basta! Skulle nagot ga fel sa kan du inte gora nagot at saken!

Jag kliver fram till dorren, haller I dorrkanten, sen tar jag steget ut…. Det gar sa sjukt fort, jag snurrar runt I luften, ser hur planet flyger I vag fran mig… eller rattare sagt hur jag tappar hojd och planet haller sin…

 

Jag faller mot marken I ett fruktansvart tempo… forsoker rakna hur lange men det ar omojligt att samla tankarna… helt plotsligt kanner man att det tar stopp, allt stannar upp, vinden slutar sla mot ditt ansikte och man borjar svava I luften, det ar nu man fattar var man ar och vad man haller pa med… istallet for att fallafritt sa glider man ner mot trad och bilar som fortfarnade ser jatte sma ut!

 

Jag fragar om allt ar okej, och om vi kommer klara oss?? Far ett Yes DUDE!!! Till svar sa jag andas ut… njuter av utsikten och skriker hogt!!!

Nar jag val ar nere pa marken sa ar det helt otroligt skont!

 

Jag pussar marken!!!

Grattis mamma pa fodelsedagen! 

Mvh Macke  


Kommentarer
Postat av: Mamma

Din berättelse om flygplans-hoppet var den bästa födelsedagspresent jag kan tänka mig. Tack och tusen kramara till min äventyrlige son. (Var har du fått den sidan ifrån???)

2011-03-15 @ 09:19:21
Postat av: Krokarm

tjena kula!

Tack för kortet! Nu får du fan komma hemma snart, din svenska börjar bli jäklig! Här är allt bra! Jag laddar upp med lite bullens till den 1 april!

Ha de riktigt riktigt bra!

Puss & Kram/

Kroken

2011-03-15 @ 18:19:09
Postat av: Stora syster Bodil

Du är ju inte klok som gör en sån sak på mammas födelsedag, men allt gick ju bra som tur var.Här är allt bra. Marcus(Torbjörn Falk) medellar att Man.united leder med 1-0 mot Marsille.Ludvig är så glad för mormor kommer i morgorn och stanar till Torsdag. Många pussar och kramar Bodil, Marus, Ludvig och Lukas vi älskar dig.

2011-03-15 @ 21:36:05
Postat av: Anneli

Hej dude:)

Vilken känsla det måste har varit, det nästa vänder sig i min magen bara av att läsa om din berättelse. Gud så häftigt det måste ha varit. Men du hoppa tillsammans med en annan kille eller?

Puss och kram på dig

2011-03-15 @ 21:39:46
Postat av: Macke

Heeeeeeej! Ja Anneli jag satt fast pa ens mage sa det var inte SA faligt! haha! Harligt krokarm ser fram emot det! Bjud in IBBE ocksa han gillar korv! Min kara familj jag saknar er! Alskar er! Ludvig?? Borjar han skolan nasta vecka?? Kanns som jag har varit borta i 5 ar!

2011-03-18 @ 09:18:24
Postat av: Roffa o Kerstin

Det var häftigt att läsa om när Du hoppade fallskärm från planet, det skulle vara kul att prova. Här har våren bromsat in, kom c:a 1 dm snö idag ( 18 mars ). Hoppas att Du får fortsatt trevlig vistele i Australien.

Varma hälsningar Kerstin o Roffa.

Stor kram!

2011-03-18 @ 14:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0