23 Januari

Heeeeej!!!

Idag har varit en sjukt harlig dag. Jag borjade med en promenad sen at jag frukost pa subway! Efter det gick jag och bokade en flygbiljett for snart ska jag se mig lite om har i Australien! (mer om det senare) Efter bokandet av flygbiljett gick jag ner till tennisen och kopte en biljett till kvartsfinalen, jag hoppas att Soderling spelar… vinner han i morgon sa gor han det men man vet inte, men jag vagade inte vanta for risken finns ju att man blir utan biljett.

Pa efter middagen sa var jag i en park och spelade fotboll med nagra fran England, tror jag har brannt mig lite pa ryggen… men det var det vart!

Nu sitter jag pa hostelet och chillar..

Men jag tanker sa har en biljett till kvartsfinalen kostar 700 kr ungefar till semifinalen 1100 kr och final 2500 kr sa det far racka med kvart for mig det blir for mycket pengar for fort, och det ar ju inte hundra 100% sakert att Soderling gar langre an kvarten…

Men pa Fredag sa ska jag aka pa en tre dagars tripp mellan Melbourne och Adelaide sen ar jag i Adelaide i 2 dagar sen fortsatter jag pa en sex dagars tripp till Alice Springs! Hela paketet kostar ungefar 8000 kr men da ingar mat, vatten, overnattningar sa jag tycker det ar latt vart! Man far tanka pa att man far se jattemycket! Och en vanlig tre dagars tur i Alice springs kostar typ 2300 kr och da…

Sen flyger jag tillbaka till Melbourne fran Alice springs sa jag ar tillbaka har den 8:e Februari for jag maste ju vara har och mota upp min kara mor och far och sen sjalvklart Maggan! Det ska bli skont nar dom kommer ha lite riktigt ”semester” men resan hittills har varit kanon, man traffar sa mycket folk fran alla stallen i hela varden sa det ar as roligt, men jag forsoker undvika fransman dom ar bara otrevliga! Nu ar klockan snart 19 har i Melbourne och det borjar bli kvall jag ska val slaga i mig nagot att ata sen kolla pa tennisen i baren!

I morgon spelar Soderling attondelsfinal jag hoppas han vinner sa jag far se honom i kvarten sen, for ovrigt sa ska jag ju se honom i morgon ocksa men jag tror han kommer vinna ganska latt han har ju inte forlorat ett enda set an!

Jaja ha det sa bra nu ni som laser!

Mvh Macke   


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej!

Klockan är 10.00 söndag fm. Vi har precis ätit frukost och satt naturligtvis och pratade om dig och Australien. Vi tittade på Alice Springs på kartan och försöker förstå hur oerhört stort Australien är. Helt sjukt! Sedan läser man det här!

Det låter kanon!! Det låter verkligen som du stortrivs. Vi längtar jättemycket efter dig hela tiden och i morgon är det bara 2 veckor till vi lämnar Norrköping och ger oss iväg. Ska bli underbart att träffa "Maggan" i Singapore. Då är vi nära!! Sköt om dig och fortsätt blogga. Det ska bli hur kul som helst att läsa om fortsättningen av din resa. Tusen kramar. Pappa hälsar

2011-01-23 @ 10:11:31
Postat av: Sarah

Hej kusinen!

Du verkar ha rotat dig bra i Australien! Härligt!! Blir ju lite avundsjuk när man har sitit hårt på jobbet hela dagen och kommer hem och kollar på din blogg! kollade upp alice Springs också. gudarns vad vackert! Blir nog en bra utflykt! Får nog bli Australien för mig också någon gång!

Men jag kan i alla fall kanske göra dig lite avundsjuk med att det blivit riktig handbollsfeber här hemma! Just nu verkar det till och med som att Sverige slår kroatien.

Kan du inte lägga upp några bilder också! Skulle vara kul:)

Ta hand om dig nu!!

2011-01-23 @ 19:27:31
Postat av: Bodil

Det låter som du har det riktigt roligt men vi saknar dig. Många pussar och kramar Bodil, Malek, Ludvig och Lukas.

2011-01-23 @ 20:16:06
Postat av: Malek

Tjena Macke!



Ska du ut till Ayers Rock när du är i Alice Springs. Hoppas du får möjlighet att sova under bar himmel där ute i så fall. Det är riktigt mäktigt faktiskt, men det gäller att hålla elden igång i så fall annars kan det komma en Dingo och nafsa dig lite i hasorna.



Ha det fortsatt bra!

2011-01-23 @ 21:15:46
Postat av: Macke

haha ja, jag hoppas verkligen man far sova ute vore as coolt, tror jag last det nagonstans!!! Jag saknar er jatte mycket kanns som jag missar Ludvigs uppvaxt.. haha men om inte ni kommer till Norrkoping nar jag har kommit hem sa aker jag till er!!!!!!! Hoppas ni har det bra, det har jag njuter i fulla drag.. Ps. som gradde pa moset ska jag kolla pa NAdal i morgon ds.!!!!

2011-01-25 @ 08:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0