15 Januari

 

Heeej alla dar hemma i Sverige!

Idag har jag varit pa stranden och kollat pa tennisen! Jag borjade med att aka sparvagn till andra sidan stan for att komma till stranden. Det var inte helt enkelt kan jag saga, dom ropar inte ut var man ar sa det var ett litet aventyr men jag kom fram till sist. Det har varit +30 grader idag.. sa det var GANSKA varmt pa stranden. Jag ar verkligen ingen strandmanniska! Efter bara nagra minuter i solen sa borjar jag leta efter skugga jag hittar lite skugga under ett trad.. efter ytligare 10 minuter sa bestammer jag mig for att ga och bada, i vatten var det minus grader holl pa att do!

Men nar jag kom tillbaka till min handuk var den helt full av sand sa det var droppen, jag bestamde mig for att ta sparvagen till tennisen!

Det var extremt varmt pa tennisen men jag hittade en stol under ett parasol sa det var hur nice som helst. Sag tre matcher den sista slutade nyss.

Jag traffade en kille fran Australien (i Australien helt otroligt) vi sitter och smasnackar helt plotsligt ringer hans telefon och har ber mig ha lite koll pa hans grejer,  nar han kommer tillbaka berattar han att det var hans flickvan, hon var helt forkrossad  for att hon hade kort over en hemlos katt.. och ville att han skulle slanga sig pa cykeln och cykla den 2 timmar langa strackan bara for att begrava den..  han sa att han inte forstod sig pa kvinnor, jag nickade instammande och vi tittade faradigt pa den tva timmar langa matchen!

I morgon ska jag formodligen pa en cricketmatch med en kille fran England som heter Mark och hans polare. Matchen ar mellan England och Australien pa en arena har i Melbourne som tar over 100 000 personer sa det ska bli javligt intressant.

Nu ska jag handa lite, sen ska jag duscha av den javla sanden som sitter fast pa min hud tack vare solkramen….

Vi hors snart igen!

Mvh Macke the Mac


Kommentarer
Postat av: Franka

Mycket å gnälla över lite sand!:) nu snöar det igen:( hoppas det är bra där nere! Jag har en överaskning till dig när du kommer hem!

2011-01-16 @ 03:31:55
Postat av: Leffe

du för fan cricket är en bögsport HOST

:D ha de gött babe!

2011-01-16 @ 22:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0