1 Februari

Heeeej

Det var ett tagsen jag skrev nu, men nu ar jag i Adelaide har ar det 40-45 grader varmt och luften star helt stilla...

Som ni forstar ar det ganska varmt, men det varsta av allt at att i rummet dar jag bor ar det ingen AC och jag och

en kille fran Osterrike bor pa oversta vaningen och det ar utan att overdriva sakert 45-50 grader i varat rum nar vi

ska sova sa man vaknar en gang i timme for man ar helt blot av svatt!!! Sa det ar ju inte sa jatte roligt...

Men resan hit har varit helt underbar, jag har sett sa otroligt fina saker, The Great Ocean Road som den kallas

ar varkligen varldens finaste vagstracka, helt fantastiskt! Vi var 21 stycken i bussen precis lagom riktigt trevliga

manniskor fran hela varden, Skottland, Tyskland, Osterrike, Italien, Kanada och sen en svensk tjej fran Sverige..

Hon var har med en annan tjej fran Holland, dom var har och gick i en kristen skola och hade "kontakt" med gud

eller nagot likande. Sa forst tankte man: Jaha... va fan ar detta??? Men dom var faktiskt trevliga! Men killen jag

bor med nu ar fran Osterrike han ar 20 ar och ska resa runt i Australien i 3 mander men han reser utan telefon sa

han har ingen kontakt med dom dar hemma mer an over internet, ganska modigt kan man ju tycka, med tanke pa

att det forsta jag gjorde nar jag hade landat var att ringa hem och saga att jag var framme! haha! Men han ar hur skon

och rolig som helst och det basta av allt ar att han vet inte om hur rolig han ar!!! I morgon sa aker jag ut i vildmarken pa

riktigt, ska namligen till Alice Spring det ska bli jatte spannande men det ligger i mitten av Australien mitt i oknen sa det

ska bli riktigt coolt!

Ska bli ganska skont att slippa det har hostelet maste jag saga... men lite trakigt att lamna MR. Austria som jag kallar

honom, det ar det sa ar sa sjukt, man traffar massa folk och blir "bra vanner" sen sa sager man hejda och sa kommer

man formodligen aldrig mer att ses... helt galet!

Nu ska jag ge mig ut och cykla en runda, tankte aka ner till stranden och sola lite!

Mvh Macke

Om 10 dagar kommer familgen och varldens basta Marie Hansson!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Heej Markus!

Så kul att läsa hur du har det och vad du gör!:) Det låter som att du trivs och njuter för fullt! Låter underbart! Ville bara skicka en liten hälsning. Massa kramar till dig! Ha de fortsatt underbart i öknen;)

Kram Angelica

2011-02-02 @ 10:42:21
URL: http://angelicadahlman.blogspot.com
Postat av: Mamma

Hej igen!

Torsdag kväll här hemma. Har börjat plocka fram och titta på packningen. Nu är det snart dags!!! Vi åker från Nkp måndag eftermiddag med tåg. Flyget går tidigt tisdag morgon till Singapore.

Kram så länge

Hoppas vi hörs innan vi lämnar Sverige.Pappa hälsar

2011-02-03 @ 19:10:47
Postat av: Roffa Bergström Vilbergen

Hej Markus!

Vi har ju fått Din bloggadress av pappa Lennart så vi har läst om dig på dina äventyr under där. Roligt att det går bra för dig och snart får Du sällskap av familjen.

Ha de bra!

Kram från Kerstin och Roffa.

2011-02-04 @ 21:34:10
URL: http://markusodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0