8 Februari

Heeej!

 

Jag har haft en helt otrolig resa! Har traffat sa sjukt trevliga manniskor, traffade ett par I min alder dom var fran Skottland hur trevliga och roliga som helst! Dom heter for overigt Marc och Denise. Sa om jag nagon gang I livet vill ga pa ett  derby mellan Celtic och Rangers sa ar det bara att packa vaskan och titta forbi! Men Denise gillar inte fotboll sa hon tyckte att jag skulle ta med min flickvan sa kunde dom ga och shoppa istallet. Det ar bara ett problem det regnar typ 340 dagar om aret dar dom bor… haha men det ar smaller man fa ta antar jag!

 

Men resan fran Melbourne till Adelaide och vidare mot Alice Springs var helt fatastisk! Jag har sett sa otroligt mycket och uppleft sa manga roliga saker sa det ar helt sjukt. En natt sov vi utomhus, sjarnhimmlen var helt magisk har aldrig sett nagot liknade! Men sovandet utomhus va sadar jag forstod ju att ett och annat sma kryp skulle springa over min kropp under natten men jag vaknade vid 5 pa morgonen och hade en miljard myror pa mig, det finns betydligt trevligare satt att vakna upp pa kan jag saga, men det var en upplevelse.

Jag har aven tittat pa Alice Rock i solnedgangen det var jatte vackert och romatiskt.... synd bara att Marie fortfarande ar hemma i Sverige... jag stod dar och holl hart i min ol medas nastan alla runt omkring mig hanglade.. haha!

Nu kanske det later som att trippen inte ha varit sa bra med tanke pa alla myror och brist pa hangel.... men det har varit sa sjukt roligt! Jag ar sa glad over att jag gjorde det, nu ar jag tillbaka i Melbourne igen och jag traffade en kille som jag snackade lite med innan jag akte till Adelaide och han ar fortfarande kvar i Melbourne... jag menar staden ar jatte fin och kanon men att stanna har i en hel manad... det vet jag inte om jag skulle vilja gora speciellt inte nu nar tennisen ar over!

Det kanns sjukt bra att Mor och Far och Marie snart ar har, ju mer det narmar sig ju mer saknar man dom faktiskt! I morgon nar jag vaknar ar det bara 3 dagar kvar!!! Ska bli sa underbart! (skont med lite riktigt semester ocksa) slippa boka hostel osv.

 

Ikvall ska jag faktiskt unna mig en pizza och i morgon ska jag klippa mig for haret vaxer aven pa andra sidan jorden, sen maste jag ju se ut som folk nu nar delar av familjen kommer!

 

Jag har det as bra, allt ar underbart och det kommer bara bli battre nu nar Marie kommer, jag vet redan nu att det har ar det absolut basta jag har gjort i hela mitt liv!

Mvh Markus Odin Johansson

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Hej Markus!

Vilken resa du är ute på - jätteroligt att läsa vad som händer där borta. Vet ju att Harriet, Lennart och Marie är på väg till dig, men under tiden kan du få gotta dig med kramar från mostran och morbran i Bankeryd.

2011-02-09 @ 13:57:09
Postat av: xxxx

BILDER!!!

2011-02-09 @ 17:30:54
Postat av: Malek Milosevic

Jaha du Macke jag förstår din känsla. Jag hade också den uppfattningen, just att det var det bästa jag gjort i mitt liv. Men tiden går ju och nu är det ju din kära syster och Ludvig som är det bästa som hänt mig i livet. Men det kanske man inte ska jämföra eftersom det är två helt skilda saker. Men vad jag vill säga är njut av den känslan så länge du kan för snart kanske det är dags för dig att skaffa en "Lillmal junior" haha.



Ha det så gott nu och hälsa Aussie från mig. Hälsa till Lennart o Harriet o Marie när du träffar dem. Många kramar från Macke, Bodil, Ludvig och Lukas.

2011-02-09 @ 18:04:11
Postat av: Elisabeth

Hej Markus

Jag läser att du har det bra och får uppleva mycket,

här hemma är det kallt blåst och snö som vanligt.

Vad kul nu när mamma, pappa och marie kommer hoppas att ni får det riktigt bra.

Kramar från oss på Öland

2011-02-10 @ 15:28:20
Postat av: Macke

hahaha Jaaa Mal en Lillmal junior det vore nagot! Haha men jag tycker nastan ni ska ska skaffa en till du har ju sa fin "ruttin" pa det nu! Cheers!

Tack alla ni som skriver till mig :) Jag behover aldrig kanna mig ensam! Trots att jag ar pa andra sidan jorden!

2011-02-11 @ 01:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0