23 Februari

Gud??

 

Tänkte bara ta upp de här ämnet med gud.. En del tror på gud en del tror på tomten och de säger jag inget om. Men ärligt talat, i bibeln står det att Gud gjorde människan till sin A-bild då har vi snubbar som Fritzel, Hitler, Usama Bin Laden och Benjamin Wahlgren jag tror gud är ganska så besviken.

 

Det står också att det tog sex dagar att ”göra” jorden… Borde inte något så stort tagit längre tid? Eller är de därför de finns så många tabbar? Som tillexempel Folk dör i svält, jorden svämmar över, folk skjuter ihjäl varann i skolor, folk förgriper sig på barn?? 

 

Om han nu skapade jorden?? Varför i helvete komma på allt de där?

Jo givetvis för efter de här livet så kommer man till paradiset där allt är helt underbart och det finns ingen ondska!!

 

Konversation mellan Markus och troende!

Markus – Du tror på gud?

Kristen – Ehh jaa

Markus – Och då också på paradiset?

Kristen – Självklart!

Markus – Men om du nu tror på paradiset varför är du kvar här?

Kristen – Man måste leva sitt liv på jorden rätt först.

Markus – Okej så det finns ett rätt och fel i det här fallet?

Kristen – Ja det gör det!

Markus – Så om man inte lever sitt liv efter de lagar och normer som finns va händer då?

Kristen – Då hamnar man i helvetet

Markus – Så om jag dödar Benjamin Wahlgren hamnar jag i helvetet!

Kristen – Förmodligen!

Markus – Att hota med helvetet, är ganska så korkat eftersom jag inte tror på gud, det är som att säga se upp så du inte blir ner sprungen av den där enhörningen!!

Kristen – Du får inte säga  sådär… tänk om gud finns?

Markus – Ja men då är han väl en idiot!

Kristen – Om gud skulle uppenbara sig för dig nu.

Markus – Ja.. då skulle jag säga såhär: Står du för det som står i dina böcker? Du gillar inte kvinnor, inte bögar, du är emot abort, kvinnor ska ha slöja, på gränsen till nazist och det är okej att vara pedofil? Men då kan du dra åt helvete i alla fall…. Ses där!

 

Mvh Macke   


Kommentarer
Postat av: Hannis

Hahaha bra skrivet

2010-02-24 @ 09:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0