29 Mars

Heeej


Idagen då "världen" stal en timme..

  

Jag fattar inte riktigt poängen med det här med det här med sommartid, på EU´s hemsida står det såhär:

EU har gemensamma regler för när sommartiden börjar och slutar på året. EU-länderna ska ställa om till sommartid klockan 01.00 Greenwichtid den sista söndagen i mars. I Sverige sker övergången till sommartid därmed klockan 02.00, då klockorna ställs fram en timme. Sommartiden slutar den sista söndagen i oktober.

Tanken med de gemensamma tidsomställningarna är de ska förenkla kommunikationer och transporter på EU:s gemensamma marknad.


Men kan man inte lika gärna slopa hela grejen? Fast det är ju i och för sig den enda dagen på hela året som man "får" komma lite för sent. Och det passar ju mig ganska så bra eftersom jag har någon förkärlek till det här med att inte hålla tider.

Men hur som helst nu har "dom" tagit en timme och vi får tillbaka den i Oktober, det ser jag fram i mot.


Igår va det lite fest, jag blev överbjuden till "mega Böck" de vill säga bördernas Bäckmarks far, där satt han och jag i köket och tog ett par whiskey, de va riktigt trevligt så ungefär vid klockan 21 så ramlade jag tillbaka till Böckas lägenhet där dom andra gossarna satt.


Vi drog till Mikaela, och festade vidare. Men jag hade ju lovat mig själv att inte gå ut eftersom jag skulle upp tidigt och skjuta med min far.

Men när jag kom hem runt 12 så hade jag i alla fall ingen tanke på att det var "sommartid" så när klockan ringde 0700 så va den ju redan 8, men som jag skrev innan så är det ju den enda dagen man får komma för sent.

Skjutningen gick sådär men det var väldigt roligt och träning ger ju färdighet säger dom ju.


Efter det var jag på maxi en sväng och styrde upp lite grejer inför i morgon. Sen åkte jag och Böcka hem till mig och tog en kebabrulle och spelade lite tvspel.

I morgon är det måndag igen, ska bli kul att åka till jobbet okristligt tidigt i morgonbitti

  

Mvh Markus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0