12 Mars

Heeej


Idag har det varit en ganska stressig på jobbet.. Torsdagarna är alltid värst! I morgon är det fredag men det känns inte som de eftersom jag jobbar hela helgen 10-22 Lördag och 12-22 på Söndag men de är ett tag sen jag jobbade helg så de är inte så farligt.


I morgon ska jag ut till mina kära föräldrar och äta middag, de står spagetti och köttfärssås på menyn riktigt gott!

Men som sagt helgen kommer bestå av knegade så om ni vill träffa mig? Kom förbi mjölk kylen i helgen!


Jag hade tänkt att ta upp det här med Melodifestivalen!

Jag har inte sett ett ända program, inte hört en ända låt och inte läst några tidningar om den där patetiska musik tävlingen som har fått namnet melodifestivalen..


Melodifestivalen eller som den även kallas Schlager SM.. Det är ju svenskarnas "chans" att få fram en låt så att vi "vanliga dödliga" ska ha något att lyssna på!

Men hur är det möjligt att varje jävla år så är det samma låt skrivare?


28 av de 32 bidrag som ska tävla om att få tävla för Sverige i Melodifestivalen i år, presenterades för några månader sen. Och det är bara låt skrivare som:

Thomas G:son

Fredrik Kempe

Ingela "Pling" Forsman

Osv.


Nytänkande?

Sverige är en enorm musikproducent med massor av duktiga musiker. Men det märks inte när vi tävlar i "Eurovision Song Contest". För ledningen som styr och ställer för den svenska uttagningen kör i gammal stil och inte har märkt att länderna ute i Europa idag inte alls är låsta vid att det ska vara glamour till varje pris. Det går att vinna med hårdrock till och med. Det gäller att våga satsa på kvalitet och inte tro att allt måste göras som förr.

  

FYFAN


Mvh Markus Odin


Kommentarer
Postat av: Polla

Orka bry sig Macke...

2009-03-13 @ 11:21:27
URL: http://gohei.blogg.se/
Postat av: Macke

JA MEN VAFAN? HALVA SVERIGE SITTER JU OCH TITTAR PÅ DEN DÄR SKITEN!

2009-03-14 @ 22:30:59
URL: http://markusodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0