3 Januari

God fortsättning!


Nyåret va riktigt lyckat! Vi var här hemma på min gata i stan. För hade jag lite nyårs städning sen vi klockan 12,00 så åkte Jag, Lill Böck, Boman och Hurra och köpte mat och dryck. På menyn stod det fläskfilé och potatisgratäng. Jag och Böcka började lite lätt här hemma hos mig med några öl och för ovanlighetens skull lite tvspel. Efter en stund kom Kråkan, Bosse, Hassel och Hurra. När vi styr upp enklare tillsällningar så brukar lotta ut arbetsuppgifterna men jag och Böcka tog på oss förrätten och Kråkan varmrätten och Boman fixade efterrätten. Förrätten bestod av lite Skagenröra på en rostad macka så de va som vi brukar säga "inga konstigheter" Varmrätten var lite bökigare, men det visade sig att Kråkan va ett geni i köket han styrde upp allting.


Efter maten så kan man säga att festen satte igång, ett bra tips att få fart på saker o ting är ölspel. Det är svårt att förklara men så mycket som vi skrattade då de har jag aldrig gjort.

Sen va det dags för 12 slaget och även detta 12 slaget fick jag uppleva två i rad bra jobbat.


Efter det så drog vi något överförfriskade killar ner till Palace och svängde våra lurviga.

När vi kom hem vet jag inte riktigt.. men jag vakade upp och mådde precis som jag förtjänade. Det bästa med nyårsdagen är att det är inventering på maxi så vid klockan 14 kom min kära syster o hämtade mig o Böcka.

Inventeringen gick bra och vi var klara lite efter klockan 19 då åkte jag hem kände att jag frös så jag gick och la mig med mysbrallor, tjocktröja och en halsduk och två täcken. När jag vaknade hade jag 39 graders och den har hängt i ända fram till ikväll.. nu är jag feberfri.

Man kan säga att jag inledde det nya året med att sova. Jag har legat i sängen så mycket att jag har ont i ryggen. Men i morgon ska jag i alla fall jobba. Har lite att ta igen tror jag.


Mina nyårslöften igen..

1. Vara i London minst en gång

2. Köpa en tavla till vardagsrummet

3. Ta 80 kg i bänk igen

4. Spara minst 30 000

5. Inte bli Farsa    


Mvh Maxi margot!


Kommentarer
Postat av: ....

Men jag trodde du älskade mig, du sa ju att du ville bli pappa sist vi träffades och hade mysigt;)

2009-01-04 @ 06:11:01
Postat av: Anonym

så säger han till alla...

2009-01-04 @ 11:52:20
Postat av: Anna

Jo tack, det var jävligt tomt på hyllorna igår. Undrade just vart du hade tagit vägen. =)

2009-01-04 @ 12:32:09
URL: http://annalarsson86.blogg.se/
Postat av: Macke

Hela maxi står och faller med mig... kan inte vara sjuk en dag utan att allt går åt helvete:)

2009-01-04 @ 17:29:39
URL: http://markusodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0