14 Oktober

Hejsan!


Nu är ordningen åter ställd Markus "jägarna" Johansson är hemma från Smålands djupa skogar! Vistelsen ner i Småland har varit mycket bra, jag råkade bli ett år äldre också!

22 regniga höstar är man nu! Ser inte ut som man är en ända dag över 15! haha!

Till alla som kom ihåg min födelsedag säger jag tack så mycket!

Till alla som glömde eller som jag trodde va mina vänner säger jag bara så här, jag ska snart köpa mig en stor jävla flaggstång MEN ni ska få se att jag tänker faaaan i mig INTE flagga!


Vi kom ner till Småland på Lördags förmiddagen och började drick fruktansvärda mängder med brännvin!


Ne jag bara skoja vi packade upp tog en öl och åkte iväg och kollade efter älg och lite så.

Sen på kvällen så käkade vi och kollade på fotbollen och satt i köket och drack ända fram tills klockan va 0200.

Söndagsmorgonen gick vi upp lite halv skapligt kollade efter älg, käkade frukost sen drog vi och prov sköt på efter middagen.


Måndagsmorgonen gick vi upp klockan sex, farsan kom och väckte mig, han skrek: Upp med dig nu!!! Ligg inte där!! Vanliga föräldrar bruka sjunga när deras barn fyller år men så här går de till i våran familj.

Vi drog ut i skogen ganska tidigt men tyvärr helt förgäves det blev ingen älg på min födelsedag.
 
Men de gjorde inte så mycket för på kvällen kunde jag leka med alla min födelsedagspresenter En flytväst, en parfym, en kaktus, en kort lek och lite stålar.

Det här med att fylla år är lite överskattat, eftersom jag hatar att bli äldre också så tycker inte jag att det är något att fira. Men de är ju bara jag.


TISDAG!

Då small det äntligen, vi hade jagat den där stackars älgen i flera timmar, så de va skönt när Matthias fick inte ett väl placerat skott rakt i hjärtat.

En fin älghona blev det på ca: 200kg!

De här gillar farsan!

Här är skytten! I egen hög person!

Så ska de se ut!

Men när vi skulle få hem den så fastade givetvis traktorn! Men Farsan kom med sin bil och drog bort den!

Sen så hängde vi upp den och flådde den!

Kolla va har vi här! Ett älghjärta! Va trevligt! Farsan! hahaha!

De va allt!
Mvh Markus!


PS
På Lördag smäller det 64 års fest! Jag Böcka och Angel då jävla ska de firas riktigt taggad!    

Ds
 


Kommentarer
Postat av: sandra

grattis i efterskott!!

2008-10-14 @ 21:19:53
URL: http://wilhelmssonsandra.logg.se
Postat av: Z

Jag ber så hemst mycket om ursäkt för att jag glömde din födelsedag... du kom ju faktiskt ihåg min... JAG SKÄMS!

Meeeeeen, du flyttade ifrån Väckelsång, så du får skylla dig lite själv ;)

Puss och GRATTIS!!

2008-10-15 @ 21:27:17
URL: http://tigerbulle.blogg.se/
Postat av: Emma

Ser att turen till småland blev lyckad :)

Skulle hälsa tillbaka bara! Pappa sa du hälsat! :P

2008-10-20 @ 17:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0