5 Mars

Heej igen!


Nu är jag hemma, inga brutna ben men där i mot en riktig förkylning. Men att bli sjuk på semestern är ju min grej så det är bra att gilla läget.


Det började med att jag blev hämtade här hemma klockan 0500 tisdagen den 26 Februari för att åka mot Norrköping sen flyg till Köpenhamn, där efter ta flyg till Geneva och sen buss in i Frankrike till Chamonix.

Första stoppet va ju Danmark så det blev givetvis en öl och en röd pölse!
image48
Dra åt fan va gott!


Väl framme i Chamonix, så blev vi hämtade av August Skånebeck som nu har fått ett annat smeknamn nämligen Stor Svinet.

Vi slängde in grejerna i "lägenheten" på ca: 10 kvadreratmeter sen gick vi och handlade.

Det var redan eftermiddag så det var ingen mening att köpa liftkort idag, så vi tog några öl istället.
image49

Agge och Jag

Men det blev lite mer än bara några öl eftersom jag och Sebbe hade med oss en flaska Gin och en flaska Tequila.

Lägenheten hade balkong och det bodde nästan bara svenska runt oss, så allt man behövde göra va att gå ut på balkongen ropa till dem som hade fest och efter ett tag var det bara att gå dit. Vi hamnade hos några västeråsare som va på klassresa. Jag, Sebbe och Stor Svinet va helt själv med 10 tjejer i deras lägenhet, men efter typ en halv timme kom killarna från deras klass och då blev det livat, vi var inte överförtjusta av att se dem, och dem gillade inte synen av oss häller om jag säger så! Haha!

Och August har ju lite svår att vara tyst, han säger gärna vad han tycker så efter bara en lite stund så stod vi i hissen och hade 20 tokiga västeråsare utanför! Haha!

Dagen efter var ganska så tung men vi kom ut i baken i allafall! Haha!

Efter Sebbe´s 6:e spya i backen bestämde vi oss för att åka hem igen!
 

När vi kom hem styrde Stor Svinet upp lite käk, det blev Spagetti Cabonara... eller hur det stavas!
image54
Visst ser det gott ut....

Efter käket var det dags för en dusch och lite åter hämtning, för på kvällen skulle vi till Göteborgstjejerna som dem kallades, där hade Stor Svinet en liten vän som han va intresserad av Tina heter hon, men tyvärr har jag inte fått med henne på bild..


Jag vet inte hur han gör det men August har ju den där förmågan att charma vem som helst! Hahaha!

image59

Tyvärr blev det en tidig kväll för Stor Svinet så jag och en norrman var tvungna att bära hem honom. Obs: Lägg märke till bulan han har på kinden, den fick han när han ramlade av stolen och slog huvudet i bordet.

Men festen fortsatte ändå vi drog in på ett ställe som hete Southbar där det också bara var svenskar så mina språk kunskaper har tyvärr inte blivit bättre.   

image60

En del dagar var det sämre väder och när man vaknar upp och det ser ut så här då får man hitta andra sätt att roa sig på.  

image61
Som tillexempel så här!

Men på eftermiddagen kom vi ut ändå men som sagt det var lite sämre väder...

Vi fick med oss Emil ut också han var sjuk dem första dagarna så han har inte varit med på bild innan.



image67

- Jag sa ju att vi INTE skulle åka ner här!

- Men det stod ju tärningsbacke?

- För störtlopp JA!

- Det sa du aldrig att det stod!

- Du lyssnar ju aldrig på va jag säger...


På Fredan kom Nyman så då blev vi en till att dela på 10 kvm, gud va härligt.
image81
Det blev ju ganska så trångt så Stor Svinet fick sova i vårat otoligt stora kök!

Fredagskvällen blev ganska så tuff kan man säg, för att inte tala om Lördagsmorgon haha!

Agge fick för sig att han skulle raka av sig det lilla hår han hade kvar på huvudet, asså han kan ju inte ha alla hästar hemma...  


Haha ja det blev ju jättebra, allt klär en ful som han själv uttryckte sig!


På morgonen efter taggade vi till med en lite annorlunda låt: Det vackraste jag vet... men det var helt klart värt att ta sig upp för uppe på toppen va det strålande sol!

Det var så varmt så ibland undrade man om man var på skidsemester eller solsemester!

image73

image80

Det här skidåkning mina damer och herrar!!!


Sista kvällen så käkade vi kycklingvingar, på en restaurang sjukt gott va det! Agge och Emil hade käkat där tidigare och då hade en Stockholmare som heter Klabbe käkat 30 ST kycklingvingar och då var ju jag bara tvungen att käka 31 ST haha! Jag va lite grisig runt munnen men det var det lätt värt!   

image82

Det var nog allt!
Mvh Markus 

Kommentarer
Postat av: Leffe

HAHAHA
du e den ända som ser nogurlunda normal ut macke

Dem andra ser ut som dem rymt från en psykanstallt eller nått för fan.

2008-03-05 @ 15:45:29
URL: http://kletainbarnmedsjukasaker.com
Postat av: skills

fyy faan macke.. bara att köra :X

2008-03-05 @ 18:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0