21 Mars


Heeej igen!

Nar jag har haft hem langtan har nere i Australien sa har jag lyssnat pa: Pernilla Andersson - Dansa Med Mig!
Hemlangtan har inte kannts mindre men det har anda varit skont att lyssna pa den laten!

Jag har lyssnat pa den ganska manga ganger vid det har laget, sa jag tankte gora en "hyfsat egen text"
till den laten. Det kanske ar lite svart att forsta vad jag menar med vissa ord och handelser i texten,
men jag tror att den kommer traffa rakt i hjartat pa min familj i allafall!

Man maste ha Pernilla Andersson - Dansa Med Dig i bakgrunden! Sen ar det bara att lyssna och forsoka
hanga med i texten sa gatt det gar, kanske maste prova tva, tre ganger!



Vaknar av att nagon sjunger hogt pa ett hostel nara mitt!
Jag fattar inte var jag ar? Eller vem som sover i samma rum som mitt!


Pa garden dricker dom vin och lite dar till, dom har varit dar med sina vinglas, sen solen den gick upp!

Ahhh I dag vill jag hem och dansa med dig!!!

Jag langtar efter Kalvens lugna blanka vatten och en fisk!
Tusen tankar rusar genom huvudet fast jag vakande nyss.
Om min sjal var en fagel skulle jag flyga till dig nu! Och bara sitta pa kalven tills jag fick napp!!!

Ahhh I dag vill jag hem och fiska med dig!!!

Ahhh sa mycket man har rest utan att fa vila, Uhhhh jag skulle gora alltihop igen utan att tvivla!

Kommer ni ihag nar vi akte 10 mil i osregn med vinden som en ilsken kompanjon! Blev livradda i regnskogen, drack vin i Adelaide tills vi bara log!
Men nu langtar jag till Ludvig och en stilsamt parti plump!

Dina armar om min midja och en kyss!

Idag vill jag hem och dansa med er!
Idag vill jag hem och dansa mer er!



Tillägnad familjen Odin Johansson Hansson Johannesson
Text: Markus Odin Johansson
Musik: Pernilla Andersson




Kommentarer
Postat av: Mamma

Älskade underbara unge!!!

Det är väl tillåtet att gråta en skvätt! Vilken text du har skrivit. Den gick verkligen rakt in i hjärtat!! Hoppas att alla som läser din blogg förstår vilken fin person du är. Vi ÄLSKAR DIG SÅ och håller på att längta ihjäl oss efter dig...

Nu är det bara 10 dagar kvar tills vi får krama dig igen.

2011-03-21 @ 16:22:28
Postat av: Mamma igen

En väldigt klok person (Örjan Lindberg) sa några tröstande ord till mig i början av din långa resa. Jag minns inte ordagrannt, men det gick ut på att; Man måste låta den man älskar få pröva sina vingar och flyga iväg, för att han ska kunna längta hem igen!

2011-03-21 @ 18:18:30
Postat av: Kikki

<3 Vilken son, bror, morbror, svåger Du är! <3

Vilket äventyr Du varit med om! Kul att läsa om det du upplevt. Ha det nu superbra sista delen på resan! Kram från Kikki

2011-03-21 @ 22:03:47
Postat av: Anonym

Hej på dej mågpinnen,ja nu har du även fått mej att gråta plus att jag har fått en ny favoritlåt har den på nästan jämt.Ja nu är det inte långt kvar av ditt äventyr,tillochmed Börje saknar dej.Han har bokat stugor i jormvattnet så då får du ytterligare ett äventyr.Var rädd om dej så får jag krama dej om ca 1 vecka.Kram Kicki.

2011-03-24 @ 07:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0