14 Januari

Heeej!!!

Tank va lite sol kan gora!!!!

Dagen borjade inte speciellt lavande, det har regnat en hel del idag.
Jag klev upp klockan 7 och var ute och gick en snabbis (innan det borjade osregna) efter det satt jag vad en data en stund, fanns inte mycket annat och gora... Nar klockan var 9 gick jag upp pa rummet och borjade packa ihop mina saker och sen var det bara att knalla ivag till det nya hotellet.
Dar blev jag faktiskt lite glad for rummet som jag hade bokat visade sig vara en 1:a med kovra hur nice som helst +balkong och grejer.
Men som sagt det regnade sa in i helvete jag tittade ut genom fonstret och sag nagra packbackers som var totalt genom blota och tankte... HUR FAN SKA DETTA SLUTA?
Jag la mig i sangen och kollade pa tv (lag och funderade pa att jag har akt till andra sidan jorden och ligger har och kollar pa tv?)
Efter ett tag sa tittade jag ut genom fonstret igen och sag fler backpackers, jag tankte undra vad dom ska nagonstans... sag jag tog pa mig badbyxor en troja och foppatofflorna (Tack Bodil, Malek, Ludvig och Lukas) och gav mig ut i osregnet.
Det visade sig att det fanns ett backpackershotell precis brevid mitt hotell sa jag foljde med in.. med mina foppatofflor och mitt nagot vanstalda utseende passade jag in perfekt!
Jag gick runt och kollade lite kopte en macka och en dricka satte mig ner vid ett bord och efter ett tag sa kom det nagra tyskar som jag snackade lite med.. dom skulle aka till Carins, dem hade trottnat pa regnet.. for att fordriva tiden lite sa spelade jag lite biljard med nagra norrman det var riktigt roligt!
Efter ett tag sa sag jag att solen hade borjat komma fram sa jag gick ut pa gatan och trodde knappt det va sant, det hade slutat regna!!!! UNDERBART!!
Jag bestamde mig for att ga ner till tennisbarnorna for att kolla pa lite tennis, nar jag kommer fram sa far jag reda pa att det ar helt gratis hela helgen sa jag gick in och kollade pa nagon fransman rank 60 i varden mot en Kroat rank 80 i varden, Kroaten vann med siffrona 7-6, 6-7, 6-2. Nar jag sett den matchen kande jag att solen borjade branna lite och jag hade ju inte direkt solkram pa mig eftersom det har i stor satt regnat sen jag kom hit.
Sa nu ar jag pa vag tillbaka till hotellet, ska bara stanna pa vagen och handla lite mat for ikvall ska jag laga mat i mitt kok och dricka nagra pilsener tankte jag.
Men klockan ar bara 5 och tennisen haller pa ett tag till sa jag ska ner dar en stund till for det var hur roligt som helst. kanske stannar i melbourn nagra dagar till tack vare tennisen!

Mvh Macke


Kommentarer
Postat av: Mamma

Skönt för dig att få lite sol på dig där nere, nu när inte lilla solsken inte har kommit ner än:)

Bra bokat hotell. Öva på att laga lite Australiensisk mat så att du kan överraska oss när vi kommer.

2011-01-14 @ 08:30:23
Postat av: Mamma

Vad skönt att solen skiner på dig nu, för det tar ju ett litet tag till innan ditt lilla solsken kommer ner till dig.

2011-01-14 @ 15:18:21
Postat av: Mamma

Vad konstigt det blev. Erkänner! jag är ingen hejare på datorer. (Fast det tror jag alla vet)

Kram i alla fall

2011-01-14 @ 15:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0