13 Januari

Heeej

Idag har det varit rikigt busvader, har regnat nastan hela dan. Jag borjade dagen med att ga till en marknad av nagot slag, men det var inte sa mycket att ha. Efter det sa borjade jag leta boende... Jag gick in i pa ett stalle som var bade "butik" och Back Packer Hotell men jag vande i dorren for det sag for javligt ut. Efter en stunds letande hittade jag ett nytt Back Packer Hotell det hette nagot i stil med ALLA AR VALKOMMNA och betyget pa detta "hotell" ar att jag hallre bor pa gatan an kryper upp i en av sangarna i ett av dom rummen, det kan vara det varsta mina ogon nagonsin har skadat. Jag fortsatte mitt letande, jag var helt blot till raga pa allt.. och nar allt sag som morkast ut sa hittade jag ett Hotell som faktiskt var helt okej for typ 200 kr natten och da sover man sex personer i samma rum.

Sa jag tankte det bokar jag nar jag kommer tillbaka till hotellet. Nar jag kom tillbaka var klockan bara tva sa jag tog tillfallet i akt och gick upp och trande lite pa gymmet och badade lite i bubbelkoppen pa hogsta vaningen, nar jag lag dar i bubbelkoppen kom jag och tanka pa Back Packer Hotellen och tankte pa allt daligt:

1. Ingen egen dusch

2. Ingen egen toa

3. Dalig koll pa dina vader saker

4. Allt luktar svett och blott

5. Pundare och knarkare som rumskamrater...

Nar jag hade badat och duschat klart sa gick jag ner och satte mig for att boka boende, jag var sjukt nara pa att boka ett av Back Packer Hotellen men som fran ingenstans dok ett hotel upp som ser helt okej ut och kostar bara 400 kr/natten och jag tycker det kan vara vart 200 kr extra for egen sang och dusch och toa. Ni far garna kalla mig feg, men jag lovar att jag ska bo pa ett Back Packer Hotell men jag maste vara redo for att ta den oskulden. Men en dag kommer det handa!

I morgon ska det bli SOL sa da ska jag ta forsta basta buss till stranden och sola hade jag tankt forhoppningsvis hittar jag nagra skona manniskor dar for det blir ju min tredje natt i ensamhet har i Melbourn men jag klagar inte. Jag traffade nagra svenskar nar jag va ute och letade hotell och dem sa att dom hade legat inne pa sina rum i tre dagar pga. regnet sa forhoppningsvis ar det mycket folk pa stranden i morgon som kan hjalpa mig att hitta nagot hotell som ar bade billigt och som ser bra ut. Ikvall ska jag ata pizza pa en restaurang som ligger har precis brevid. Table for one please

Det var nog allt!

Hors snart igen!

Mvh Macke

 


Kommentarer
Postat av: Ibra

Go go Macke!



Går det inga båtturer till Tasmanien? Där bor ju bland annat den beryktade tasmanska pungdjävulen!



Hare gött

2011-01-13 @ 09:50:32
Postat av: Sarah

Hörru grabben var inte rädd för lite skit under naglarna! In på Backpacker hotellen bara! Ursäkta men hur skitigt kan det vara, du är i Australien? Du anar inte vilka guldklimpar till människor du kommer träffa där! Jag lovar, du kommer inte ångra dig, snart är det du som låter pass och creditcard ligga öppet på bordet och gladeligen lånar ut dina kalsingar till någon illaluktande kines! Du kommer ha the time of your life i alla fall:) Ska blir roligt att följa dig! Kramar från kusinen och Gustav Krona!

Är riktigt avis här hemma i alla fall!

2011-01-13 @ 11:06:50
Postat av: Mamma

Hej kloka gubben!!!

Lyssna INTE på din kusin Sarah. Boka hotellet som kostar 400 kr/dygn. Jag lovar, tar dina pengar slut så har jag lite med mig när vi kommer!!!

Tusen kramar från en smått orolig mamma!!!

2011-01-13 @ 13:32:28
Postat av: Anneli

Hej kära bror...

Lyssna på Sarah hon kan ju det där livet :).



Men va rädd om dig.. Tänker på dig

Puss o Kram

2011-01-13 @ 21:32:52
Postat av: Macke mågapinne

Kom igen nu. Du kan ju inte glassa runt på fina hotell med bubbelpool och annan lyx. Tänk på att pengarna ska räcka i 3 månader. Jag håller med din kusin, man är grymt avundsjuk på din härliga resa du har framför dig, njut av varje dag du är där, det är ett underbart land. Strongt att resa själv som du gör. Simma lugnt nu så hörs vi!!! Good day Mate!!

/Macke o Bodil o Ludvig o Lukas.

2011-01-13 @ 22:13:01
Postat av: Macke

Haha jag ni kanske har ratt! Pa mandag smaller det!!!

2011-01-14 @ 07:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0