13 Juli

Heeeej


Nu har Bentah, Böcka, Lill Böck, Hurra, Hassel, Rakad, Boman, Sebbe, Kråkan och Jag kommit hem från våran Smålandstripp.

Och vi har haft det helt otroligt roligt!


Vi kom till Fagerhult ungefär klockan två, då började vi packa upp och bestämde sovplatser och så knäppte vi varsin öl. Vi hade 23 Plattor öl med oss och nästan alla gick åt... vi dricker en del öl.... det får man ändå ge oss!


Onsdagskvällen blev ganska så lugn efter som vi va lite trött efter resan. Torsdagsmorgonen så drog några av oss ut och fiskade på morgonkvisten. Sen blev det frukost i vårat storhushåll, det går åt lite prylar när man är 10 grabbar..


På kvällen så drog återigen några av oss ut och fiskade, och när vi kom tillbaka så hade dom andra börjar kröka på ordentligt så det var bara att hänga på. Vi körde lite lekar, blanda annat brottning, det blir ju lätt så när det grabbar i 12-13 års ålderns som umgås då vill man se vem som är starkast... det gick bra ända till Hurra och Stor Böck möttes. Efter en stund så åkte Hurra med huvudet före rakt på grusvägen..

Han kunde röra armar och ben men hade tårar i ögonen och fruktansvärt ont i nacken.. så vi tog det säkra före det osäkra och ringde ambulansen. Så efter 7-8 timmar så kom den och hämtade Hubert!

Men det var ingen större fara med honom vi ville bra försäkra oss om att han inte hade brutit nacken..

Vi andra fortsatte festa, men vi la ner brottningen. Runt klockan 3 på natten så kom faktiskt Bentah och Hurra tillbaka då hade dom kollat upp att det bara var en rejäl smäll och inget allvarligare.

Jag vaknade upp ganska tidigt dagen efter och ser mig omkring....


Ja...


Hahaha....


Nämen Sovsäck?


Jag möter Boman ute på gräsmattan, han kan knappt gå.. han har vridit knäet så det var bara att åka in till akuten med gosse nummer 2!

Även denna gången hängde Bentah med och när vi kommer in till akuten så känner dom igen Benny.... Va inte du här inatt? Haha!

Vi hade tänkt att köra fotboll på en presenning full med såpa men eftersom vi redan varit på sjukan två gånger så struntade vi i de...

Fredagen ägnade Jag, Sebbe, Hassel och Lill Böck åt att åka och hälsa på Bodil, Marcus, Ludde och Lukas (hunden)

Vi va även i Tingsryd och kollade på bilar och lite så.

Jag var ganska så trött på kvällen så jag gick och la mig tidigt men en del körde även denna dagen!

Dom sa att jag var tjock o fet o full och gammal o....

Lördagen så hade vi bestämt oss för att åka in till Växjö och göra stan osäker.. och de gjorde vi minst sagt. Först hamnade vi på Harry´s där vi käkade sen gick vi till Bishops och sen vidare till Sports och till sist hamnade vi på ett ställe som jag inte kommer ihåg namnet på...


Driverrrruu eller?


Va? Va? Va? Skitn!


Vi delade upp oss i två taxi bilar på vägen hem.. den första kostade ca: 800 kr och den andra som jag åkte i kostade 1600.. det gick nämligen till såhär jag va lite trött så jag somnade.. och när dom försökte väcka mig så sa jag bara: rakt fram...


•-         Är vi rätt?

•-         Rakt fram!

•-         Är du säker på att de är rätt väg?

•-         Rakt fram!


Men vi kom fram tillsist....

Dagen där på så såg det ut som ett mindre helvete skulle man kunna säga, jag somnade men Bentah och Boman åkte och badade klockan 5 på morgonen och tog en jäger vid halv 7 så det var hela linan ut kan man säga!


Men vi har haft det helt underbart roligt!

Tack alla för en otroligt rolig resa!

Mvh Macke        


Kommentarer
Postat av: Lilja

Jävlar i havet vad ni levt rövare! Hoppas ni fick klippkort på akuten ;)

2009-07-14 @ 12:42:58
Postat av: kråk

dom sa att ja var tjock fet o ful o flint.

2009-07-14 @ 17:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0