4 Februari

Heeej


Idag har jag varit ner på maxi lite, sen var jag och klippte mig hos Sandra det blev kanon bra, riktigt skönt att slippa dem mindre fina lockarna!

Efter det så käkade vi på stan. Sen var jag tvungen att åka hem och städa min balkong, där låg X antal tomma flak öl. Jag har även tvättat lite så nu börjar jag se botten på min tvätt korg. Skönt! I morgon ska jag jobba igen sen kanske de blir en film eller något på kvällen.

Nu hade jag tänk att spy lite gala på det svenska språket.  


Ärligt talat det svenska språket ibland undrar man alltså...


Får - Får

Åker - Åker

Man - Man

Fil - Fil

Våg - Våg

Halt - Halt

Vad - Vad

Skott - Skott

Volt - Volt

Vik - Vik

Led - Led

Förband - Förband

Ren - Ren


Så dålig fantasi varför ha massa ord som låter likadant och i många fall stavs likadant, varför inte bara döpa det till något helt annat som tex.

Vi är ute och åker...

Titta där är en åker..

Vafan döp om ett av orden till rekå, svårare än så kan det inte vara.

Och sen innehåller alfabetet bara 28 bokstäver.. de är klart om vi inte vill att saker ska heta och stavs likadant och om vi inte vill ha jätte långa ord i svenskan så måste vi få in fler bokstäver i alfabetet. Ta Kina tillexempel dem har ju ungefär 100 000 olika symboler och grejer, där snackar vi ett lurigt språk.


Jag förstår ju att det är ganska så sent att komma med det här nu för det skulle ju ta ett par genrationer att lära in men sett på en trehundraårsperiod så skulle det säkert funka.

Jag menar inte att det inte går att behålla det som de är idag vi kan ju fortsätter att:


Får jag ta ett kort på dina får? Som är ute och går på din fina åker som vi åker förbi.

•-         Språket svenska, för den som lider av någon mildare hjärnskada.



Mvh Macke

      


Kommentarer
Postat av: Elin

ja, men gör det ännu svårare när du själv säger att du inte ens behärskar det språk som redan finns. haha.

2009-02-04 @ 21:56:32
URL: http://helny.blogg.se/
Postat av: Macke

Ja de är ifs sant.. hahaha

2009-02-05 @ 12:02:46
URL: http://markusodin.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vilken tur att det finns duktiga frisörer, som kan göra underverk med sådant hår som du har. Full beundran till henne!!!

Nu är du söt igen.

Kram. Mamma

2009-02-05 @ 14:52:48
Postat av: Tomas

Frågan är ju om man ska ta efter ett land som inte fattat att det finns kniv och gaffel när man ska äta utan fortfarande använder träpinnar. :o

2009-02-08 @ 17:45:19
URL: http://fanuc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0