24 Augusti

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej


Jaha då var man hemma efter sin otroligt trevliga Smålandsvistelse!

Jag åkte ju Fredag förra veckan och kom hem igår så jag har varit bort i lite mer än en vecka. Det är jätte skönt att åka bort ett tag men sen är det lika skönt att komma hem igen. Nu har jag haft min semester så nu är det ett år kvar till nästa gång.. haha!


Ska försöka sammanfatt Smålandstrippen lite här:


På Lördagen så skulle prinsen döpas (Ludde) så då var det bara på med skjorta och kavaj och knalla till kyrkan, det var ett jätte fint dop. Anneli och Malek läste en dikt, Mamma sjöng en sång, vi andra grät och huvudpersonen han låg därframme och sov.

  

Söndagen är oftast guds vilodag men vi drog ut och fiskade lite på morgonkvisten!

Inte så stor gädda!

Torbjörn Falk?
Men sen vart det soffan och fotboll för hela slanten.

Måndag då var det dags att gå upp halv 5 för att sätta sig i skogen och bli myggbiten...


Ser precis sådär lagom road ut som bara jag kan göra! Haha!

Det blev ingen Bock den här morgonen...

Resten av dagen va vi mest i skogen och sågade ner träd och styrde lite.


Dagen där på så var det dags att gå ut i skogen igen, men denna gången fick jag inte med mig farsgubben, så jag fick knalla iväg själv..

Satt där uppe i jakttornet och filosoferade lite för mig själv och plötsligt få jag se ett rådjur på 120 meter..

Det är nämligen såhär det är bara bockarna som är lovliga såhär tidigt på året (det innebär att dom måste ha horn, annars får man inte skjuta dom)

Men på 120 meters håll så är inte det lätt och se, så jag satt där och hoppades att den inte skulle ha det för vem vill döda Bambi?


Men det kom närmre och närmre och på 50 meter så såg jag att den hade horn, då tänkte jag: Jaha........

Sen började den gå rakt emot mig och jag började bli lite orolig, för snart är den ju så nära så att jag kan skjuta den... och på 25 meter så ställer den upp sig med bredsidan mot mig och jag lägger upp geväret osäkrar och skjuter.. Pang!

Efter skottet så gick pulsen upp till fyra, femhundra ungefär och jag sakade i hela kroppen, det tog ett tag att inse vad man hade gjort.. men efter några minuter så ringde jag farsan och sa att jag hade skjutit en bock....

Konversationen gick till ungefär så här:


Markus - Hej, jag har skjutit en bock

Farsan - Du ljuger!

Markus - Nej, de är sant!

Farsan - Jag har inte hört något skott!

Markus - Ne du sov väl?

Farsan - Haha, du ljuger!

Markus - Neeeej jag skickar en bild...

Farsan - Ja ja.....


Farsan ringer upp...

Farsan - Den bilden har du tagit från någon tidning eller något?

Markus - Haha men va fan? Tror du inte på mig?

Farsan - Nej

Markus - Okej men jag skickar en bild på mig och rådjuret

Efter det så ringer jag upp farsan..


Markus - Såg du?

Farsan Är det säkert?

Markus - Jaaaa

Farsan - Okej jag kommer!


Sen när han väl kommer ut i skogen och fram till mig så säger han, men du har verkligen skjutit ett rådjur........


Onsdagen blev en vilodag och på torsdagen hade vi grillfest, sen på Fredagen så planterade vi 1600 granplantor!

Och hade en fest på kvällen till skogens ära, för om ungefär 90 år då är det dags att ta ner den, så då är jag 113 år gammal....

Ibland är det hårt att ha semester!


I förrgår var det Lördag och då var man på Palace, det var kanon trevligt. Jag var faktiskt relativt städad och har inga som helst problem att minnas vad som hade hänt, och det kändes riktigt bra när jag vaknade upp!

Men nu är jag ganska trött men samtidigt väldigt glad, för igår vann Chelsea med 2-0 och i morgon väntar ännu en dag på Ica Maxi Stormarknad i Norrköping!


Mvh Heffaklumpen  


Kommentarer
Postat av: Zandra

VAAAAAA???! 0-2 var det väl nyss???? Hahahahaa

2009-08-24 @ 17:34:26
URL: http://tigerbulle.blogg.se/
Postat av: Macke

hahahahahahaha

2009-08-24 @ 17:39:11
URL: http://markusodin.blogg.se/
Postat av: Elin

kul att sitta SJÄLV i skogen och döda djur då. o det lilla sällskapet du fick hade du ihjäl...

2009-08-24 @ 18:19:22
Postat av: Macke

Elin.... ja precis så va de!

2009-08-24 @ 18:38:17
URL: http://markusodin.blogg.se/
Postat av: lustmördaren

Kul att du svarar i telfon när man vill viktiga grejer...

2009-08-24 @ 22:47:59
URL: http://annalarsson86.blogg.se/
Postat av: Macke

haha Kenta... jag såg att det var du!

2009-08-25 @ 22:11:58
URL: http://markusodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0