1 Januari

Hej


I går var det 2007 och idag är det 2008 helt konstigt! Men om man ska summera året så var det ganska bra ändå, fast det slutade lite konstig, eftersom min flickvän gjorde slut med mig. Men förutom det så var året helt okej. Men förhoppningsvis blir det nya året bättre, målet är att spara så mycket pengar som möjligt och dra någonstans nästa nyår! Någon som vill hänga med? Mitt  och lill Böcks nyårslöfte är att lägga undan 40 kr om dagen, eller 1200 kr i månaden, pengar som man hade lagt på snus och annan onödig skit.

Förutom det ska jag börja ta tag i min matlagningskunskap och så.


Igår

Var jag och bröderna Böck hemma hos en kille som heter Alma, det var ungefär 20 pers där i hans lägenhet. Det var bra tryck framåt små timmarna. Och som omväxling upplevde jag detta 12 slaget, riktigt bra start på 2008 tycker jag. Efter 12 slaget började vi käka potatisgratäng, sjukt fyllehungrig va jag haha!

Efter det så blev pappa Macke lite trött och va tvungen att sova lite, hittade en säng och somnade som en stock, efter en stund kom även Stor Böck och la sig jämte mig. Lill Böck han styrde upp lite andra saker i ett annat rum.

Jag vaknade till ungefär 02.00 och ville bara ta mig hem, Stor Böck låg fortfarande jämte mig och någon hade skrivit Böck över hela ryggen på honom! Haha!

Jag va inte riktigt säker på vart jag va var när jag kom ut på gatan och jag har lite svårt att återberätta ur jag tog mig hem exakt, men hem kom jag och somnade som ett skjutet vildsvin.


När jag vaknade upp var det 2008 och jag hade en fruktansvärd huvudvärk. Runt klockan 11 tog jag mig ut ur sängen och spelade lite Xbox sen började jag städa undan lite burkar och så, och märkte att golvet i hallen, köket, sovrummet och inne på toan var full med silvrigt glitter spray, jag vet vilka som ska få ta bort det. Hoppas ni är rädda torpederna är på väg.


En tradition för Maxi Ica Stormarknad är att ha inventering den första Januari så när klockan va 14.00 stod man på maxi och räknade äpplen, bananer och tomater... Förstår om ni tycker mitt liv saknar mening! Haha

Men det gick bra kom hem runt 20.00 så det var lugnt. Men det värsta är att jag börjar sex hela veckan utom söndag för då börjar jag 8, men så är livet funderar på att kanske ta en eller två dagar ledigt i nästa vecka.


Hoppas ni hade ett trevligt nyår, det hade i alla fall jag!


Mvh Macke    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0